اصول برچسب گذاری و تاثیر آن برای سئو

اصول برچسب گذاری و تاثیر آن برای سئو

تاریخچه برچسب ها و سئو

به مرور توجه موتورهای جستجو، از اعتبار سایت به سمت كیفیت مطالبی كه شما ارائه می دهید، ساختار آن ها، ارتباط آن با موضوع جست و جو شده و تجربه كلی كاربر تغییر یافته است، بنابراین توجه به این جنبه ها نیز در موفقیت آنلاین شما نقشی اساسی دارد. اگر هدف شما بهبود بازدید وب سایتتان و به همان ترتیب افزایش رشد ترافیک و درآمد شما است، باید از یک استراتژی جامع و هوشمند پیروی کنید. در حالی که تاکتیک های خارج از صفحه مانند ایجاد لینک همچنان در صدر دستور کار قرار دارند، تکنیک های داخل صفحه سئو نیز از اهمیت کمتری برخوردار نیستند. با گذشت زمان، برچسب های خاصی نیز معرفی شده اند تا داده های دیگری را برای کاربرد های دیگر ارائه دهند، اما در نتایج موتور جستجو ظاهر می شود. به این تگ ها، برچسب های متا یا متا تگ گفته می شود. به مرور زمان برخی برچسب های متا نیز به دلیل سوء استفاده از دنیای سئو حذف شده اند، در حالی که برخی از آن ها هنوز هم می توانند مفید باشند.

اصول برچسب گذاری سئو برای تگ های منسوخ شده

هر چه موتورهای جستجو در خواندن و تفسیر داده ها هوشمند تر شده اند، استفاده از انواع برچسب ها به منظور سو استفاده منسوخ شده است. با این حال برچسب های جدید و روش های جدید سازماندهی داده ها وارد بازی شده اند و شما با کمی تغییر در رویکرد می توانید از تگ های قدیمی و جدید به خوبی استفاده کنید. باید این موضوع را برای پاسخ دهی به این سوال بدانید که نقش هر برچسب و ارزیابی تأثیر آن از نظر کاربر و جستجوگر، مهم است. این که آیا این تگ ها برچسب های متا با کاربرد ارائه توضیحات بوده یا جزو سایر برچسب ها هستند که کار طبقه بندی یا سازماندهی محتوا را انجام می دهند بسیار مهم است. البته نحوه استفاده از آنها و تأثیر نسبی شان در رتبه بندی ها به طور طبیعی در طول سال ها تغییر کرده است.

تاثیر تگ عنوان بر سئو سایت

در طی چند سال گذشته، رفتار و تجربه ی کاربر به عنوان اثبات ،مرتبط بودن صفحه با موضوع سرچ شده و در نتیجه سیگنالی برای رتبه بندی مورد بحث قرار گرفته است حتی نمایندگان گوگل تأثیر آن را قبول دارند. عنوان صفحه هنوز اولین چیزی است که یک کاربر می تواند در SERP ها ببیند و تصمیم بگیرد که آیا این صفحه به سوال مورد هدفش پاسخ می دهد یا خیر. یک نوشته خوب ممکن است تعداد کلیک و ترافیک سایت را افزایش دهد، که به نوبه خود تأثیر خوبی در رتبه بندی دارد. یکی از نکات مهم اصول برچسب گذاری سئو این است که گوگل دیگر اهمیت ویژه ای به برچسب عنوان (که شامل کلمه کلیدی مشابه با موضوع سرچ شده است) برای درک مطابقت مقاله با کلمه کلیدی ندارد. این بدین معنا نیست که اهمیتی ندارد بلکه از اهمیت ۱۰۰ درصدی آن کاسته شده است. به عنوان مثال، اگر [چگونه می توانید نام تجاری خود را مشهور کنید] را در گوگل جستجو کنید، در ۱۰ نتیجه برتر تنها ۲ مورد (در موقعیت ۵ و ۶) را مشاهده خواهید کرد که عنوانی دقیقا یکسان با کلمه کلیدی سرچ شده دارند. این امر نشان می دهد که موتورهای جستجوگر به جای تکیه بر کلمه کلیدی، در خواندن و درک محتوا و متن نیز قدرتمندتر شده اند.

برچسب عنوان یا تایتل تگ و تاثیر آن برای سئو

برچسب عنوان متعلق به بخش <head> است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند. به طور معمول به عنوان یک سرفصل قابل کلیک در SERP ظاهر می شود و در شبکه های اجتماعی و مرورگرها نیز نمایش می یابد. نکته حائض اهمیت این است که تنها یک بار از این برچسب می توانید استفاده کنید. تگ های عنوان برای ارائه ایده کلی و جامع در مورد محتوای صفحه در نظر گرفته شده اند. اما آیا هنوز هم تاثیری مهم در امر رتبه بندی دارد؟ از یک طرف، آن ها دیگر “درمانی برای همه ایرادهای سایت” نیستند، زیرا ظاهراً این این تگ ها دیگر گوگل را برای ارتقای رتبه متقاعد نمی کنند. از طرف دیگر، عناوین بهینه شده و رده بندی بالاتر هم همچنان با هم در ارتباطند.

درباره اصول برچسب گذاری سئو برای عنوان:

  • به هر صفحه ،عنوان منحصر به فردی بدهید که محتوای صفحه را بطور دقیق توصیف کند.
  • طول عناوین حداکثر ۵۰-۶۰ کاراکتر باشد.
  • کلمات کلیدی مهم را در ابتدا، اما به روشی طبیعی قرار دهید، گویا آن عنوان را برای بازدیدکنندگان خود می نویسید.
  • از نام تجاری خود در عناوین استفاده کنید.

اصول برچسب گذاری سئو در برچسب های هدر

در وب سایت ها از برچسب های هدر برای جدا کردن بخش های مختلف سایت و ایجاد سلسله مراتب پاراگراف ها استفاده می شود. آنها به ترتیب از هدر ۱ (H1)، هدر ۲ (H2)، تا هدر ۶ (H6) ادامه می یابند. این نوع برچسب ها در SERP نشان داده نمی شود، اما هنگام محاسبه رتبه صفحه شما مورد ارزیابی قرار می گیرند.

برچسب عنوان برای سئو چقدر مهم است؟

برچسب های عنوان هنوز هم بر ارتقای سئو تاثیر گذارند، اما به اندازه گذشته مهم نیستند. مهمترین مشارکت آنها در سئو ممکن است افزایش نرخ کلیک بر SERP ها باشد. درواقع اگر بهترین برچسب های عنوان را اتخاذ کنید، نرخ کلیک شما افزایش می یابد. علاوه بر این، شما باید به استفاده مناسب از کلمات کلیدی در عناوین خود نیز توجه کنید.

برچسب های هدر برای سئو چقدر مهم هستند؟

برچسب های هدر هنوز هم به عنوان مهمترین برچسب های سئو شناخته می شوند و در سازمان دهی محتوا و قابل درکردن محتوای صفحه نقش مهمی دارند. یکی از نکات مهمی که باید در اصول برچسب گذاری سئو در برچسب های هدر بخاطر بسپارید این است که از برچسب های هدر برای سازماندهی مطالب به روشی استفاده کنید که برای خواننده معنا پیدا کند. اگر بازدیدکنندگان شما بتوانند مطالب تان را با سهولت بخوانند و تنها با مطالعه ی سرفصل ها بفهمند با چه موضوعاتی سر و کار دارند، موتور جستجوگر نیز به احتمال زیاد قادر خواهد بود این کار را انجام دهد. در آخر، شایان ذکر است که ساختار خوب محتوای شما می تواند به پایین آمدن میزان بانس ریت شما کمک کند، زیرا این امر به یک تجربه کاربری بهتر کمک می کند. این امر به طور مستقیم بر سئو شما تأثیر نمی گذارد، اما همیشه یک امتیاز خوب برای شما محسوب می شود.

  • به طور کلی برچسب ها بخش مهمی از سئو هستند. آنها را نادیده نگیرید.
  • برچسب های عنوان و هدر برای داشتن سئوی قوی مهم و حیاتی هستند و هنوز هم برای توسعه یک تجربه کاربری خوب، که تقریبا همیشه از نظر سئو، مفید است، بسیار مهم هستند.

برای حداکثر استفاده از این استراتژی ها در صفحه خود، از ترفندهای کوچکی که تاثیرات شگرفی می گذارند، غافل نشوید. در حال حاضر، حضور برخی از برچسب ها همچنان برای سایت شما، ضروری است. در حالی که برخی دیگر اهمیت زیادی ندارند، اما می توانند به شما اجازه دهند از رقبا برتر باشید. تغییرات کوچک که باعث بهبود تجربه کاربری می شوند و به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا سایت شما را بهتر درک کند، قطعاً در درازمدت تاثیرات چشم گیری خواهد داشت.

, , , , , , , , , , , ,
Share:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *